piątek, 26 sierpnia 2016

Łamigłówki?! Czemu nie?!

Dziś pora na krótką recenzję dwóch książek z łamigłówkami, które ostatnio wpadły w moje ręce :)

1) UCZ SIĘ SŁÓWEK Z TYCH KRZYŻÓWEK. ANGIELSKIE KRZYŻÓWKI DLA NAJMŁODSZYCH (wyd. HELION).
Muszę przyznać, że materiał godny polecenia. Przejrzyste krzyżówki dla najmłodszych uczniów, bogato ilustrowane, podzielone tematycznie (24 tematy, np. Time to eat, Fruit and Vegetables, Let's count, School Items). Wszystkie polecenia w języku angielskim, ilustracje proste i czytelne. Na końcu książki znajdują się odpowiedzi do łamigłówek.
 
Ja na pewno wykorzystam krzyżówki podczas pierwszych lekcji w szkole w klasach II i III - School Items oraz Colours, a inne będę wprowadzała jako podsumowanie przy danym temacie.

2) JĘZYK ANGIELSKI W KRZYŻÓWKACH I GRACH SŁOWNYCH (wyd. AKSJOMAT).
Łamigłówki dla troszkę starszych uczniów - kl. IV - VI. Znajdują się tu nie tylko krzyżówki, ale również inne ćwiczenia (Przyłóż lusterko i odczytaj..., Skreśl co drugą literę...). W tej książce nie ma podziału tematycznego słownictwa, które należy wpisać w odpowiednie pola krzyżówek. Polecenia podane w języku polskim, na końcu książki znajdują się odpowiedzi oraz słownik do każdego z ćwiczeń (a jest ich 29).
Książka dobra do pracy ze słowikami oraz przy powtarzaniu prostych zwrotów, form grzecznościowych (hasła do łamigłówek to np. Here you are, See you, Merry Christmas, Good morning).

Mam nadzieję, że te informacje pomogą Wam w wyborze, jeśli zastanawiacie się nad tymi pozycjami :)


Enjoy!
  Kate

2 komentarze:

  1. Super, dziękuję bardzo za polecenie! Nie spodziewałam się, że te książeczki będą takie tanie. Zamówiłam i teraz czekam niecierpliwie na dostawę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nie spodziewałam się, że tak spodobają się moim uczniom :)

      Usuń