niedziela, 30 października 2016

Vocabulary: JOBS


Kto w najbliższym czasie przedstawi swoim uczniom nazwy zawodów w języku angielskim? W pierwszym tygodniu listopada to mój plan na lekcję z klasą IV. Będziemy bawić się lusterkami, chodzić po klasie i zadawać zagadki. Co to ma wspólnego z nauką? Bardzo dużo! :)


Zacznijmy od lusterek. Po co dawać dzieciom gotowe wyrazy? Wykorzystajmy zasady neurodydaktyki - niech dzieciaki same dojdą do tego, co to za słownictwo, jak się je zapisuje :) Zabawa połączona z nauką. Przydadzą nam się do tego małe lusterka. 

1. Bez lusterek. Przy prezentacji słownictwa możemy wykorzystać karty:

Niech trochę pogłówkują przy odczytywaniu wyrazów :) Dobrze by było, gdybyśmy mieli również przygotowane flashcards lub prezentację multimedialną dotyczącą tematu naszych zajęć.
Jeśli ktoś korzysta z Team Up 1 wyd. Oxford może wykorzystać tylko karty jobs 1 i jobs 2.

2. Mirrors. Pozwólmy dzieciom samym lub w parach pobawić się lusterkami - swoje odpowiedzi zapisują na kartach, które następnie wklejają do zeszytów (z doświadczenia wiem, że jeśli nie zrobią tego na lekcji, nie zrobią tego w ogóle - karty się zgubią/zniszczą, a później dzieci powiedzą, że nie miały się z czego uczyć ;) ).
Dla Team Up 1 - tylko pierwsza kolumna.


3. Find someone who... - przy tym ćwiczeniu zapewne będzie głośno. Warto użyć klepsydry np. 3-minutowej lub wyświetlić stoper na tablicy za pomocą rzutnika. 
Uczniowie podchodzą do siebie zadając pytanie np.: Do you want to be a (teacher)? Obok zawodów wpisują imiona osób, które odpowiedziały pozytywnie na pytanie.


4. Zagadki. Dzieci je uwielbiają! podzielmy klasę na małe grupy. Opisujemy zawód, a uczniowie zgadują. Punkty zapisujemy na tablicy. POBIERZ.

  

5. Zabawa w kole. Rozdajemy dzieciom małe puste karteczki. Wpisują na nich jeden z poznanych zawodów i nie zdradzają go nikomu. Siadamy w kole. Wybieramy osobę, której uczniowie po kolei zadawać będą pytania: Are you a teacher/chef/builder? Oczekujemy odpowiedzi Yes, I am lub No, I'm not (ja na pewno, gdyż ćwiczymy czasownik "to be").
Przy tej zabawie pozwólmy każdemu dziecku być pytanym i pytającym.


Wszystkie materiały do Waszej dyspozycji:


Have fun!
Kate


7 komentarzy:

  1. Super! Fajne materiały!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasiu, ale do pktu 4. Zagadki nie masz kart do pobrania? Szkoda :(

    OdpowiedzUsuń
  3. z moimi przedszkolakami skorzystam z zagadek - mam nadzieję, że dadzą radę :)

    OdpowiedzUsuń