niedziela, 26 lutego 2017

ST. PATRICK'S DAY! Zróbmy sobie zdjęcie!

Dziś ostatni dzień ferii... Postanowiłam wykorzystać go na obmyślenie planu na marzec, a dokładniej na 17. marca. Każdy anglista kojarzy tę datę. Obchodzimy wtedy Dzień Św. Patryka.

W szkole, w której pracuję postanowiłam po raz kolejny zorganizować coś ciekawego, co przyniosłoby moim uczniom wiele radości. 

Jak wyglądał Dzień Św. Patryka w zeszłym roku?
Spotkałam się ze wszystkimi uczniami w szkolnej świetlicy i krótko opowiedziałam im, w jaki sposób obchodzony jest ten dzień w innych krajach.
Przygotowałam prezentacje, w której pojawiły się zdjęcia ludzi przebranch w zielone kostiumy, zielonej rzeki, zielonego London Eye, zielonego wodospadu Niagara :) Dzieciaki były zachwycone ("Woooooooooow!", "Ooooooooo!" itp.)!



Następnie odbył się "Zielony konkurs": dzień wcześniej w całej szkole na ścianach korytarzy pojawiły się konieczynki (dokładnie 50). Zadaniem uczniów było policzenie ich. Każda osoba, która na karteczce wypisała prawidłową odpowiedź mogła poczęstować się zielonym smakołykiem :)

Jak obchodzić ten dzień będziemy w tym roku?
Oczywiście kolor ZIELONY będzie kolorem przewodnim - zielony owoc, zielone ubranka itd. (może nawet zrobię 'dzień bez pytania dla zielonkawych") :)

Dzieci będa mogły zagrać w różne gry m.in. w memory :)



Jeśli chcecie wykorzystać memo z młodszymi uczniami - możecie wydrukować tylko wersję obrazkową (bez podpisów). Mi zależy na tym, by moi uczniowie ćwiczyli czytanie, więc przygotuję komplet obrazek + podpis.

Ale to nie memo będzie 'gwiazdą' tego dnia!

To dzieciaki odegrają główną rolę! :) Będą mogły zrobić sobie zdjęcia <cyk> :)
Przygotowałam dla nich Photo Props. Zobaczcie sami:



Drukujecie na twardym papierze, laminujemy (lub nie), wycinamy, doklejamy patyczki i... robimy zdjęcia :)
Dla tych, którzy kolorowego tuszu nie posiadają przygotowałam również wersje, które możcie dać dzieiom do pokolorowania lub wydrukować je na kolorowych kartkach.

Więcej photo props znajdziecie tutaj:



Jutro zabieram się za wycinanie i klejenie :)
Mam nadzieję, że i komuś z Was uda się skorzystać z tych materiałów.

I jak podoba się Wam pomysł na szkolny St. Patrick's Day? :)


P.S. Wczoraj Agnieszka z grupy Nauczyciele angielskiego (fb) zapytała mnie, jak wygląda sprawa z ochroną danych i wizerunku dzieci. Pamiętajcie o zgodach rodziców na robienie zdjęć i ewentualne ich udostępnianie.

2 komentarze:

  1. Dzięki. Ja też przymierzam się do organizacji Dnia św Patryka i niektóre Twoje pomysły wykorzystam. Oszczędziłaś mi sporo czasu.

    OdpowiedzUsuń